שבטיא הוא מרכז גמילה מסמים, מאלכוהול, מהימורים ומהתמכרויות נוספות – באווירה משפחתית מחבקת ומעצימה. המספר המצומצם של הנגמלים מאפשר לצוות המיומן להקדיש מקסימום תשומת לב לכל אדם, ולהוביל אותו בבטחה אל הנתיב הנכון בחייו. הפעילות במרכז שבטיא היא תחת רישיון של משרד הבריאות ותוך שמירה על דיסקרטיות מוחלטת.

גמילה יעילה מכל סוגי ההתמכרויות

החיים המודרניים יכולים להיות נוחים ומהנים, אבל גם מורכבים וקשים. לא מעט אנשים מתקשים להתמודד עם אירועי חיים שונים, ולמרבה הצער ישנם פיתויים רבים שעלולים להוביל להתמכרות מסוכנת. במרכז שבטיא מתבצעת גמילה מקצועית, בהובלת צוות שכולל פסיכיאטר ונרקולוג מומחה, צוות מטפלים פסיכוסוציאליים, אחות מוסמכת, נטורופתית וגם מאמן כושר מוסמך.

הבקיאות המקצועית והניסיון הרב של הצוות מבטיח גמילה יעילה מכל סוגי הסמים לרבות סמים קלים, ממשככי כאבים ותרופות אחרות, מאלכוהול, מהימורים וכן מקניות כפייתיות.

מרכז גמילה שהוא בית

מכון הגמילה שבטיא הוא יוזמה של בני הזוג שירה וליאור ספלטר, מתוך שאיפה לעזור למי שמעדו וזקוקים לעזרה. מהרגע הראשון הבינו ליאור ושירה כי למרכז גמילה שהוא בית יש יתרון משמעותי על פני מכונים אחרים בתחום וברוח זו הם תכננו והקימו את שבטיא.

בהתאם המכון ממוקם במלון בוטיק ייחודי, מתאפיין באווירה פסטורלית וכאמור במיעוט מטופלים כדי שאפשר יהיה להעניק לכל אחד מהם את מלוא תשומת הלב הנדרשת. ה"אני מאמין" של בני הזוג ספלטר מהווה גם בסיס להתנהלות הצוות הנרחב, ולמחויבות של כולם לגישה חמה, מכילה ומחבקת.

תהליך גמילה בהתאמה אישית לכל מטופל

מעבר להקמת מכון גמילה שהוא בית וליצירת אווירה אינטימית ומעצימה, בשבטיא ישנה גם הקפדה על התאמה מדויקת של תהליך הגמילה לכל אדם. גמילה מאלכוהול ומסמים במרכז שבטיא מתבצעת ב-3 שלבים:

א. ניקוי הגוף ואיזון פיזי ורגשי – תוך ליווי צמוד, התייחסות מלאה לתסמיני הגמילה ומתן כלים ראשוניים להפחתת הלחץ, החרדות, הכעסים והכמיהה לחומר הממכר.

ב. זיהוי שורשי ההתמכרות – כל התמכרות – בין אם לתרופות, בין אם לאלכוהול, בין אם לסמים ובין אם מדובר בהתמכרות התנהגותית – נובעת מקושי להתמודד עם נסיבות החיים. תהליך הטיפול של מרכז שבטיא צולל אל עומק ההתמכרות ואל שורשיה, ומתמקד בעיבוד מחדש של אירועי חיים ושינוי דפוסים שגויים. מרכיב זה בתהליך הכרחי כדי למזער את הסיכון לחזרה אל ההתנהגות המזיקה. בשלב זה נכנסת לתמונה ומשולבת בתהליך גם המשפחה וכן הסביבה הקרובה של האדם.

ג. הכנה לחיים החדשים – לקראת סיום התהליך והחזרה אל חיי היומיום מתבצעת עבודת הכנה מקיפה, לרבות חשיפה הדרגתית אל החיים מחוץ לשבטיא.

התהליך כולל גם טיפול פסיכוסוציאלי באמצעות שלל שיטות ובהן פסיכותרפיה, 12 הצעדים, פסיכודרמה, תרפיה באמנות, יוגה, מיינדפולנס, אימוני כושר פונקציונליים, דמיון מודרך ועוד – על-מנת לצייד את האדם בכלים פרקטיים ואפקטיביים להישארות על הנתיב הנכון עבורו. 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here