סמים הם תופעה רווחת. למעשה, ישנם חומרים המופיעים בפקודת הסמים המסוכנים אבל היחס של החברה כלפיהם סלחני, והם אפילו נתפשים כבלתי מזיקים. למרות זאת, נהיגה תחת השפעת סמים הינה עבירה שהחוק, וגם המשטרה ובתי הדין לתעבורה, מתייחסים אליה בחומרה רבה. אם אתם חשודים או נאשמים בכך, מומלץ לפנות בהקדם לעורך דין מיומן. בעזרת עו"ד אלון שליכטר תוכלו להימנע מעונש חמור במיוחד.

מהם העונשים על עבירת נהיגה תחת השפעת סמים?

* קנס – כמעט כל עבירת תנועה עלולה להוביל לקנס כספי, וזה המצב גם במקרה של נהיגה בהשפעת סם.

* פסילת הרישיון – נהג שנחשד בנהיגה כשהוא תחת השפעה של סם עלול לאבד את רישיון הנהיגה שלו לפרק זמן של 30 ימים עוד לפני ההעמדה לדין, וזאת ע"י קצין משטרה (שמחויב קודם לכן לערוך לו שימוע). כמו כן תיתכן פסילה מנהלית ע"י משרד הרישוי, בהמלצת המרב"ד (המכון הרפואי לבטיחות בדרכים).

* שלילת הרישיון – בית דין לתעבורה שמרשיע נהג או נהגת בשימוש ברכב כשהם תחת השפעת סמים ישלול את הרישיון לתקופה ממושכת. החוק קובע עונש מינימום של שתי שנות שלילה, ובמקרה של ביצוע עבירה דומה תוך שנה השלילה תהיה לפרק זמן של לפחות 4 שנים!

* מאסר – יש נסיבות שבהן נהיגה בהשפעת סמים מובילה גם למאסר – לפעמים על תנאי ולפעמים גם בפועל. מסיבה זו חשוב מאוד לפנות מיד לעורך דין מנוסה שבקיא בנושא ספציפי זה.

הגנה מקיפה ואפקטיבית

רף הענישה הגבוה בגין עבירת נהיגה תחת השפעת סמים מחייב גיבוש אסטרטגיה מיטבית – וגם התייצבות לצד הלקוח בכל ההליכים המשפטיים הרלוונטיים: מול קצין משטרה בשימוע, הגשת ערעור אם קצין משטרה כבר פסל לכם את הרישיון, ייעוץ לפני הגעה למכון הרפואי לבטיחות בדרכים, מו"מ מול התביעה על-מנת להימנע מהגשת כתב אישום (במקרים שבהם האופציה האופטימלית היא הסדר טיעון מקל), וכמובן ייצוג בבית הדין לתעבורה אם המקרה מגיע לכדי משפט. עו"ד אלון שליכטר צבר ניסיון רלוונטי במתן כל השירותים הנ"ל, ובהתאם יכול להתחייב לשירות מועיל בסטנדרטים גבוהים במיוחד.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here