טיפול בשיחות המתמקד בשינוי דפוסי חשיבה והתנהגות נקרא טיפול קוגניטיבי התנהגותי, או CBT. למרות שהוא יכולים להועיל לבעיות בריאות נפשיות ופיזיות שונות, הוא משמש לרוב בתור טיפול בחרדה CBT, ועוזר להתמודד עם דיכאון. CBT מבוסס על הרעיון שהמחשבות, הרגשות, ההתנהגויות והתחושות הגופניות שלכם קשורים זה בזה ושיש לכם רעיונות ורגשות שליליים שיכולים להחזיק אותכם במעגל זה. על ידי פירוק בעיות גדולות לקטנות יותר, טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT) מבקש לעזור לכם להתמודד איתן בצורה בונה יותר. CBT מטפל בבעיות הנוכחיות שלכם במקום להתרכז בבעיות מהעבר, בניגוד להרבה טיפולים אחרים. הוא מחפש אסטרטגיות שניתן לבצע כדי לשפר את מצבכם הנפשי בפרק זמן קצר יחסית.

יישומים של CBT

הוכח כי CBT הוא טיפול מוצלח למגוון בעיות נפשיות. CBT יכול לסייע למטופלים עם המצבים הבאים בנוסף לחרדה או דיכאון:

  • מחלה דו קוטבית
  • הפרעות אכילה, כולל בולימיה ואנורקסיה
  • OCD, או הפרעה אובססיבית קומפולסיבית
  • התקף חרדה
  • פחדים
  • PTSD, או הפרעת דחק פוסט טראומטית, כמו למשל טיפול בטראומה מינית.
  • מחלת נפש סכיזופרניה
  • בעיות שינה, כגון נדודי שינה

בעוד ש-CBT אינו יכול לטפל בסימפטומים הפיזיים הבסיסיים של מחלות רבות, הוא יכול לעזור לחולים לנהל את הסימפטומים שלהם בצורה יעילה יותר.

היתרונות הרבים של CBT

ל-CBT יש מספר יתרונות, כולל:

בהשוואה לטיפולי פסיכוטרפיה פרטניים, ניתן לסיים טיפולי CBT תוך זמן קצר יחסית. מכיוון שהוא מובנה מאוד, ניתן להציע אותו במגוון מסגרות טיפול.

הטיפול מתמקד ביכולת של המטופל לשנות את עצמו (מחשבותיו, רגשותיו והתנהגותו) ויכול להיות יעיל באותה מידה כמו טיפול תרופתי בטיפול בבעיות נפשיות מסוימות. זה עשוי להועיל גם במצבים שבהם תרופות בלבד אינן יעילות. הוא מלמד אותכם אסטרטגיות שימושיות ומעשיות שתוכלו להשתמש בהן בחיי היומיום, גם לאחר סיום הטיפול.

המטרה של CBT היא ללמד אנשים איך להפוך למטפלים של עצמם. מטופלים נעזרים בפיתוח מיומנויות התמודדות באמצעות תרגילים הנערכים במהלך מפגשים. מיומנויות אלו מאפשרות להם לשנות את הרגשות השליליים, המחשבות וההתנהגויות של עצמם.

מטפלי CBT שמים יותר דגש על הנסיבות הנוכחיות של המטופל מאשר על האירועים שקדמו לבעיותיו. נדרשת מידה מסוימת של ידע על הרקע שהוביל להיווצרות הבעיה, אך המטרה העיקרית היא להתקדם בזמן וליצור מנגנוני התמודדות שימושיים יותר לזמן הווה והעתיד.

במרכז הגמילה וילה מטריקס עובדים צוות מטפלי CBT מוסמכים בעלי ניסיון רב אשר יעזרו לכם להתמודד עם מגוון חרדות, טראומות, התמכרויות ובעיות נפשיות ולצאת דרך חדשה וחיובית יותר.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here